اخبار

هاسکینسون نتوانتست پاسخ منتقدین کاردانو را بدهد

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو (Cardano)، گزارشی را که اخیرا تصویر اکوسیستم بلاکچین کاردانو را خراب کرده، رد کرده است. بر اساس این گزارش، این شبکه در حال حاضر تقریباً هیچ ابزار کاربردی در دنیای واقعی در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین و اتریوم ندارد. همچنین در این گزارش اشاره شد که با وجود تعداد زیادی تراکنش روزانه، توکن بومی کاردانو یعنی ADA عمدتاً ساختگی بوده است.

رد گزارش اخیر توسط هاسکینسون 

کاردانو به یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار تبدیل شده است. با وجود این، بررسی K33 Research در اوایل هفته نشان داد که فعالیت شبکه آن ساختگی بوده است. این گزارش با عنوان «چرا باید تمام ADA خود را بفروشید» فعالیت‌های شبکه کاردانو را با آلتکوین‌های دیگر مانند اتریوم، سولانا و آوالانچ مقایسه کرد.

 

علیرغم اینکه کاردانو به طور متوسط روزانه 90000 تراکنش را انجام می‌دهد، این گزارش استدلال می‌کند که بیشتر این تراکنش‌ها توسط چند دارنده کیف پول ساخته می‌شوند، زیرا این شبکه به غیر از داده‌های بلاکچین و معامله در صرافی‌ها هیچ فعالیت خارجی ندارد.

نکته اصلی انتقاد این گزارش، غیاب بازار استیبل کوین در شبکه کاردانو بود. بر اساس این گزارش، فقدان USDT و USDC در بلاکچین کاردانو نشان می‌دهد که تتر (Tether) و سیرکل (Circle) در شبکه کاردانو فعالیت ندارند.

به نظر می‌رسد این گزارش توجه سرمایه‌گذاران ADA را به خود جلب کرده است و بسیاری قابل اعتماد بودن گزارش را رد می‌کنند. در همین راستا، چارلز هاسکینسون در اظهارنظری در رسانه‌های اجتماعی، این شرکت تحقیقاتی را مورد سوال قرار داد که به معنای بی‌توجهی به این گزارش است.

هاسکینوسن در خصوص شرکت ارائه دهنده گزارش اینگونه پاسخ داد:

چه کسی این گزارش را منتشر کرده است؟ هرگز در مورد این شرکت چیزی نشنیده‌ام.

 

یکی از علاقه مندان محبوب کاردانو که در رسانه‌های اجتماعی به نام نهنگ ADA شناخته می‌شود نیز این گزارش را رد کرد و اظهار داشت که اطلاعات کافی در مورد شبکه بلاکچین کاردانو ندارد.

 

آینده برای ADA چیست؟

این اولین بار نیست که کاردانو با چنین ادعایی مواجه می‌شود و تکذیب‌های فوری گزارش‌هایی از این دست، نگرانی‌هایی را در مورد توانایی شبکه برای رسیدگی به چنین استدلال‌هایی ایجاد کرده است. با این حال، طبق گزارش‌های توسعه هفتگی، فعالیت توسعه شبکه به طور مداوم در حال افزایش بوده است. در زمان نگارش این مقاله، 157 پروژه در این بلاکچین راه اندازی شده است که 1319 پروژه هنوز در دست توسعه است.

از نظر پرایس اکشنی، ADA از 11 ژانویه (21 دی 1402) در میان کاهش عمومی قیمت در میان آلتکوین‌های اصلی روند نزولی داشته است. در زمان نگارش این مقاله، ADA با 5.7 درصد کاهش در یک بازه زمانی 7 روزه، با 0.5153 دلار معامله می‌شود.

به گفته یک تحلیلگر کریپتو، اگر تاریخ تکرار شود، قیمت ADA می‌تواند بیش از 1300 درصد رشد انفجاری داشته باشد. علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر کریپتو، خاطرنشان کرد که پرایس اکشن فعلی ADA منعکس کننده رفتار اواخر سال 2020 است که منجر به افزایش 2980 درصدی در ماه‌های بعد شد. تکرار این حرکت باعث می‌شود که ADA در ماه آوریل (فروردین 1403) رشد صعودی را آغاز کند و سپس به قیمت هدف ۷ دلار برسد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا