اخبار

آیا این هفته قیمت بیت کوین از 50 هزار دلار عبور می‌کند؟

هیجان در بازار از همیشه بالاتر است، متریکس پورت به شما خواهد گفت که آیا بیت کوین بالا خواهد رفت؟

یک پلتفرم پیشرو در حوزه خدمات مالی بازار ارز های دیجیتال به نام ماتریکس پورت (Matrixport) پیش بینی کرده است که به زودی شاهد جهش قیمت بیت کوین خواهیم بود. ماتریکس پورت در جدیدترین گزارش خود خطاب به سرمایه گذاران منتشر کرده است، پیش بینی می‌کند که تا پایان هفته جاری قیمت بیت کوین به 50 هزار دلار خواهد رسید.

چرا باید منتظر بیت کوین 50 هزار دلاری باشیم؟

ماترکس پورت در تاریخ 2 ژانویه (12 دی) با انتشار یک تحلیل تحت عنوان انفجار قیمت بیت کوین در ژانویه، عنوان نموده است که تثبیت قیمت بیت کوین در هفته‌های پایانی سال 2023، مقدمه‌ای برای جهش سریع قیمت BTC در ابتدای سال 2024 بوده است. بر اساس این گزارش، تثبیت قیمت بیت کوین در نیمه دوم دسامبر 2023، مقدمه‌ای برای عبور از مقاومت‌های پیش رو و حرکت به سمت سطوح بالاتر بوده است.

یکی از فاکتور‌های مدنظر ماتریکس پورت برای پیش بینی روند صعودی قیمت بیت کوین، تغییر احساسات سرمایه گذاران سازمانی بوده است. به نظر می‌رسد برخلاف جو منفی و نزولی سال قبل، این بار سرمایه گذاران سازمانی که نگران از دست دادن فرصت کسب سود هستند، منتظر باز شدن بازار در سال 2024 و سرمایه گذاری گسترده بر روی بیت کوین هستند.

ماتریکس پورت با پیش بینی یک رالی قیمتی سریع که بسیاری از خریداران را غافلگیر خواهد کرد، معتقد است که سرمایه گذاران سازمانی ریسک از دست دادن فرصت کسب سود را نمی‌پذیرند، بنابراین به محض باز شدن بازار در سال جدید میلادی، شاهد تلاش آن‌ها برای خرید بیت کوین مورد نیاز برای ترید کردن در سال 2024 خواهیم بود.

بنابر گزارش این پلتفرم، تایید صندوق‌های ETF بیت کوین یکی از محرک‌های رشد سریع قیمت بیت کوین خواهد بود. اتفاقی که به نظر Matrixport خیلی زودتر از آنچه کاربران تصور میکنند رخ خواهد داد. در حالی که بسیاری از تریدر ها منتظر تایید ETF ها در روزهای 8 تا 10 ژانویه هستند، ماتریکس پورت اعلام کرده است که باید در یکی دو روز آینده منتظر این اتفاق باشیم.

بسیاری از مواقع، پس از انتشار یک خبر مهم، شاهد فروش دارایی توسط کاربران هستیم، که اصطلاحاً به آن «فروش با اتشار خبر» یا Sell the News گفته می‌شود. اما بنابر تحلیل ماتریکس پورت، اینبار با انتشار خبر تایید ETF ها، شاهد فروش بیت کوین نخواهیم بود، چرا که این اتفاق یعنی به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان یکی از دارایی‌های موجو در سبد سرمایه گذاری سازمان‌ها و شرکت‌ها و احتمالاً رشد قابل توجه قیمت بیت کوین را به دنبال خواهد داشت.

سایر دلایل لازم برای صعودی شدن قیمت بیت کوین

ماتریکس پورت همچنین کاهش بیت کوین موجود در صرافی‌ها را به عنوان یکی دیگر از دلایل احتمال رشد قیمت بیت کوین برشمرده است. در این گزارش به این نکته اشاره شده است که 70 درصد از بیت کوین های موجود، در 12 ماه گذشته جابجا نشده اند و بخش اندکی از آن در بازار در گردش بوده و باعث افزایش قیمت خواهد شد.

ماتریکس پورت به اتفاقات آینده نیز اشاره می‌کند و رویداد هاوینگ که در ماه آوریل آینده رخ خواهد داد را یکی از دلایل کاهش عرضه بیت کوین و در نتیجه افزایش قیمت آن می‌داند. این فاکتور، یعنی افزایش فشار خرید و کاهش عرضه و فروش، مانند سایر بازار های مالی، می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه قیمت‌ها شود.

علاوه بر این، این گزارش به روند تاریخی قیمت بیت کوین در بازه‌های زمانی مشابه اشاره می‌کند و خاطرنشان می‌کند که بیت کوین همواره در محدوده زمانی نزدیک به هاوینگ، که همزمان با دوره انتخابات ایالات متحده است، عملکردی قوی داشته است.

رخ بازگشت سرمایه بیت کوین در سال‌ها 2020، 2016 و 2012 بیش از 192 درصد بوده‌است و بدین ترتیب می‌توان هدف 125 هزار دلار را برای سقف جدید بیت کوین در سال جاری محتمل دانست.

این گزارش در پایان به نرخ فاندینگ ریت اشاره می‌کند که همچنان بالا بوده و نشان دهنده احساسات صعودی در میان معامله گران بازار ارز های دیجیتال است. امروز صبح، شاخص فاندینگ ریت به سقف جدیدی در محدوده 66 درصد رسید که نشان می‌دهد شرایط بازار آتی یا فیوچرز در حال تاثیرگذاشتن بر روی قیمت بازار نقدی یا اسپات بیت کوین بوده و قیمت این ارز دیجیتال را به سمت بالا هدایت می‌کند.

رفتار بازار فیوچرز به گونه‌ایست که قیمت بیت کوین در بازار نقدی را با سمت هدف مدنظر ما در ماه ژانویه، یعنی عبور از 50 هزار دلار هدایت می‌کند؛ اتفاقی که دور از ذهن نیست. ماتریکس پورت ضمن خوشبینی نسبت به عملکرد بیت کوین در هفته آغازین سال 2024، پیش بینی می‌کند که تا پایان این هفته شاهد عبور قیمت بیتتت کوین از سطح 50 هزار دلار خواهیم بود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر قیمت بیت کوین در محدوده 43 هزار دلار قرار دارد.

منبع
bitcoinist
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا